Contact

Onze klantenservice staat iedere werkdag voor u klaar. Voordat u contact opneemt met Fietsslot.nl verzoeken wij u vriendelijk om eerst de 'veel gestelde vragen' onderaan deze pagina even goed door te nemen. De meest voorkomende vragen over (het bestellen van) fietssloten staan hier al beantwoord en u hoeft in dat geval niet op een antwoord van ons te wachten!

Algemene informatie over de verschillende fietsslot types en tips vindt u ook in de 'kennisbank' op onze site. Deze informatie kan u, met het schema op de homepage, helpen bij het selecteren van het juiste fietsslot.

Met verdere opmerkingen of vragen die nog niet zijn beantwoord onder deze 'veel gestelde vragen' kunt ons bereiken via: 

Het ticketsysteem (zie het formulier helemaal onderaan deze pagina)
Ons emailadres: info@fietsslot.nl
Ons telefoonnummer: 0251760059 (9:00-21:00)

Wij kunnen u het beste en het snelste helpen als u via het formulier contact met ons opneemt. Vervolgens zullen wij binnen 1 werkdag op uw vraag terugkomen.

Ons adres en de volledige bedrijfsgegevens van Fietsslot.nl vindt u in het menu rechtsbovenin onder 'over ons'.

Heeft u een compliment of een klacht? Neemt u dan contact met ons op via info@fietsslot.nl. Indien dat nodig is zullen wij zsm actie ondernemen en/of contact met u opnemen.

In het geval van een klacht heeft u ook de mogelijkheid om gebruik te maken van bemiddeling door de Stichting Webshop Keurmerk. Deze organsatie kunt u vinden op de volgende url: Keurmerk.info. Mocht deze bemiddeling niet tot het gewenste resultaat leiden dan kunt u uw klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie Webshop van de SGC (www.sgc.nl)


Hier onder de VEEL GESTELDE VRAGEN
1 Fietssloten & Veiligheid
1.1 Hoe veilig zijn jullie fietssloten?

Alle fietssloten op onze site hebben een veiligheidsindicatie van ons gekregen en vanaf de homepage kunt u zelf eenvoudig selecteren waar uw voorkeur naar uitgaat. Voor zo ver mogelijk houden wij de indicaties aan van de Stichting ART, een onafhankelijk test orgaan van onder meer de ANWB.

1.2 Wat is het ART-keurmerk?


Het ART-keurmerk wordt uitgegeven door de Stichting ART (waarin onder andere de ANWB en de BOVAG deelnemen).

Fietssloten met het ART-keurmerk zijn door de stichting goedgekeurd na uitgebreide tests van TNO op de mechanische beveiliging. Het keurmerk zelf geeft met 2, 3 of 4 sterren aan in hoeverre uw fiets is beveiligt tegen diefstal: ART-2 (aangeduid met twee sterren) wordt minimaal aangeraden voor fietsen, ART-3 fietssloten bieden meer beveiliging en zijn meer geschikt voor de stedelijke omgeving en ART-4 wordt voor fietsen minder gebruikt, maar des te meer voor scooters en motors.

Meer informatie vindt u ook op onze site: Klik hier

1.3 Zijn jullie fietssloten geschikt voor de verzekering?


Bij elk slot op deze website staat aangeven over welk ART keurmerk het beschikt. De volgende vereisten zijn gangbaar, maar neemt u contact op met uw eigen verzekeraar om zeker te zijn dat uw aan de polisvoorwaarden voldoet:  Verzekering voor fietsen: minimaal ART 2, verzekering voor brommers: minimaal ART 3 en verzekering voor motoren: minimaal ART 4.

1.4 Kan ik via Fietsslot.nl nieuwe fietssleutels bestellen?
Om veiligheidsredenen is het alleen mogelijk om direct bij de fabrikant van het fietsslot eventuele extra sleutels bij te bestellen. Houdt u er rekening mee dat ook de fabrikant een aantal zaken zal checken voordat u extra sleutels krijgt. Als u een AXA slot heeft kunt u online de procedure doorlopen: klik hier. Als u een ander merk fietsslot heeft kunt u via deze pagina de website van de fabrikant bezoeken.
2 Bestellen en betalen
2.1 Hoe plaats ik een bestelling bij Fietsslot.nl?

Bestellen via onze website is eenvoudig:

1.Informeer uzelf eerst goed voordat u een aankoop doet. Maak bijvoorbeeld gebruik van de functie ‘fietssloten vergelijken’.
2.Wanneer u een slot heeft geselecteerd, plaatst u het in de winkelwagen en controleert u de bestelling voordat u betaald.
3.Vervolgens kunt u kiezen uit verschillende betaalmethodes en met de betaling plaatst u de bestelling.

Wij sturen u een email ter bevestiging dat uw order in goede orde is ontvangen.

2.2 Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Fietsslot.nl biedt u verschillende betaalopties:

iDEAL: U kunt direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde betaalomgeving, op basis van de specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Bij deze betaalmethode worden geen extra kosten in rekening gebracht.

Paypal: Als u een Paypal account heeft kunt u snel en makkelijk betalen met behulp van dat account: U hoeft alleen maar in te loggen en vervolgens de betaling te bevestigen. Wij rekenen 2 euro extra kosten voor betalingen via Paypal vanwege de door ons doorberekende extra kosten van Paypal. 

Credit card: Betalingen met credit card zijn ook mogelijk, zolang deze via uw Paypal account worden uitgevoerd. Tijdens het betaalproces op Fietsslot.nl kiest u dus voor betalen via Paypal en vervolgens voert u in uw paypal account de betaling uit met uw credit card.

Overboeking.
Nadat u heeft besteld krijgt u van Fietsslot.nl een e-mail met daarin de bankgegevens om het verschuldigde bedrag over te maken aan onze payment provider (Buckaroo). Na ontvangst van betaling zullen wij uw bestelling automatisch verwerken en verzenden. Houd u wel rekening met de verwerkingstijd van uw bank. Bij deze betaalmethode worden geen extra kosten in rekening gebracht.

Bancontact / Mister Cash: Voor Belgische klanten bieden wij ook de mogelijkheid om te betalen via Bancontact / Mister Cash. U rekent af in de u bekende veilige betaalomgeving van Bancontact / Mister Cash. Wij brengen hier geen kosten voor in rekening.

Achteraf betalen. Nadat u de bestelling heeft geplaatst, ontvangt u van onze payment provider Buckaroo een email met daarin de factuur. Deze dient u binnen 14 dagen te betalen. Het voordeel van deze betaalmethode is dat u eerst kunt zien wat u besteld heeft en daarna de factuur kunt betalen. Deze mogelijkheid is er momenteel alleen voor Nederlandse klanten en is gratis voor orders van meer dan 35 euro. Bij orders van minder dan 35 euro wordt 0,99 cent in rekening gebracht voor Achteraf Betalen.

Als u kiest voor achteraf betalen gaat u akkoord met de daarbij behorende algemene voorwaarden. Voor de beoordeling van uw aanvraag worden de door u ingevulde gegevens conform de bepalingen van de algemene voorwaarden doorgezonden naar GarantieCheque B.V. Indien akkoord kunt u achteraf betalen op rekening. U ontvangt dan van ons de bestelling en een factuur.

De afhandeling van uw betaling wordt door Fietsslot.nl uitbesteed aan payment provider Buckaroo. Op de factuur staat aangegeven hoe u (na ontvangst van de goederen en/of diensten) de factuur dient te betalen. 

2.3 Wat is Buckaroo?

Buckaroo is onze 'payment provider' die ervoor zorgt dat alle betaalverkeer via onze site volledig veilig en transparant gebeurt. Fietsslot.nl is een gecertificeerde partner van Buckaroo en u kunt er dus zeker van zijn dat u uw bestellingen op een eenvoudige en veilige wijze bij ons kunt afrekenen.

2.4 Wat zijn de verzendkosten?

Alle pakketjes worden in Nederland via DHL of brievenbuspost uitgeleverd. Wij rekenen geen kosten voor de verzending binnen Nederland vanaf 75 euro. Onder de 75 euro rekenen we 4,95 euro voor de verzending. 

Voor verzending met DHL naar België rekenen wij 6,95 voor bestellingen tot 75 euro. Voor bestellingen van 75 euro of meer worden gratis verzonden. 

Alle sloten van Pro-tect worden altijd gratis naar u verzonden.

2.5 Bedrijf, Wederverkoper of Overheid?

Wanneer u meer dan 5 artikelen wilt kopen, dan kunnen wij nog betere prijzen hanteren. Neem hiervoor contact met ons op.

3 Levering
3.1 Wanneer ontvang ik mijn fietsslot?

Wanneer u voor 17:00 uw bestelling heeft geplaatst, wordt deze nog dezelfde dag bij ons opgehaald om de volgende dag bij u thuis te kunnen bezorgen. Een enkele keer kan dit langer duren.

Mocht u na 3 werkdagen uw bestelling nog niet hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Leveringen naar Belgie nemen gemiddeld 1-3 werkdagen in beslag. 

3.2 Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Uw fietsslot wordt netjes ingepakt en in een stevige doos verzonden via DHL of brievenbuspost.

3.3 Kan ik op een ander afleveradres de order laten bezorgen?

Dat kan zeker. Het kan bijvoorbeeld erg handig zijn om uw bestelling op uw werk te laten bezorgen gedurende de week. Uiteraard is het ook mogelijk om uw fietsslot als cadeau bij iemand anders te laten bezorgen. Levering bij een postbus is echter niet mogelijk. 

3.4 Wat als ik niet thuis ben?

Als u niet thuis bent wanneer het pakje wordt aangeboden, zal het de dag erna nogmaals worden aangeboden. Indien dat niet lukt zult u een ‘niet thuis’ briefje in uw brievenbus krijgen met nadere instructies.

3.5 Kan ik mijn fietsslot ook ophalen?

Dit is mogelijk. 

4 Retourneren
4.1 Ik heb het verkeerde product besteld of ontvangen. Wat moet ik doen?

Het kan natuurlijk gebeuren dat u het verkeerde product heeft besteld. Neemt u in dat geval contact met ons op via info@fietsslot.nl. Wij zullen u dan alsnog het juiste product doen toekomen. Een eventueel prijsverschil en de extra (standaard) verzendkosten worden wel in rekening gebracht of verrekend.

4.2 Ik ben niet tevreden met het bestelde product, wat nu?

Mocht een product niet aan uw verwachting voldoen, dan bieden wij u de mogelijkheid om het aangeschafte fietsslot te ruilen of te retourneren. Dit moet echter wel binnen 14 dagen na ontvangst gebeuren. U zult begrijpen dat een fietsslot alleen compleet en onbeschadigd geretourneerd kan worden, het liefst zoveel mogelijk in of met de originele verpakking. Neemt u altijd eerst contact op voordat u een product retourneert want wij werken met verschillende leveranciers en het retouradres kan wisselen.

Het aankoopbedrag wordt vervolgens binnen 14 dagen teruggestort.

4.3 Het door mij bestelde product is defect, wat nu?

Wanneer uw bestelling na ontvangst een defect blijkt te hebben kunt u dit melden via info@fietsslot.nl. Wij proberen direct een passende oplossing voor u te vinden.

4.4 Moet ik verzendkosten betalen als ik iets retourneer?

Wanneer u een bestelling retour zendt zijn de verzendkosten voor uw eigen rekening. 

5 Garantie
5.1 Hoe lang is de garantie op mijn product en wat houdt de garantie in?

Op alle sloten die u aanschaft via Fietsslot.nl zit een fabrieksgarantie van 6 maanden bij normaal gebruik. Dit houdt in dat geleverde fietssloten die gebreken vertonen kostenloos door de fabrikant worden hersteld. Uiteraard moet u kunnen aantonen dat het gebrek binnen 6 maanden na aanschaf is ontstaan en dat deze het directe gevolg zijn van de onjuistheid of ondeugdelijkheid van de gebruikte materialen.

Als u gebruik wilt maken van de garantie op uw fietsslot, dan verzoeken wij u vriendelijk om eerst contact op te nemen via info@fietsslot.nl of via het contactformulier op deze site. Wij zullen dan zo snel mogelijk contact met u opnemen om de verdere procedure toe te lichten. 


 

Neem contact op
* Verplichte velden